Tutoring dla szkół z miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców
Halo, szkoły – wszystkich typów – z miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców!
Przygotowaliśmy dla Was projekt pt. „Tutoring jako narzędzie wsparcia ucznia w dobie pandemii”, który został pozytywnie oceniony, doceniony i otrzymał finansowanie z Fundacja Edukacja dla Demokracji (program Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności). W ramach projektu wesprzemy szkoły zainteresowane wdrożeniem tutoringu szkolnego.
Rekrutacja trwa do 30 stycznia 2023 r.
W ramach projektu nieodpłatnie skorzystać będzie można z:
- przeszkoleniu 18-20 nauczycieli i przygotowania ich do pracy jako tutor szkolny I stopnia,
- superwizji grupowych i indywidualnych utrwalających efekt szkoleniowy,
- konsultacji dla dyrektorki/dyrektora placówki, by wesprzeć go w organizacji szkoły wspierającej tutoring’
Celem projektu jest wdrożenie tutoringu szkolnego w szkołach.
Wdrożenie tutoringu zwiększa skuteczność edukacji poprzez:
- wzrost u uczniów wiary we własne możliwości,
- doświadczanie przez nich sprawstwa i odpowiedzialności,
- zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkole.
Program kursu tutoringu szkolnego I stopnia:
1. Wprowadzenie w tutoring i pedagogikę dialogu.
2. Trening umiejętności budowania dobrych relacji w środowisku szkolnym, w tym relacji z rodzicami.
3. Refleksja nad mocnymi stronami ucznia oraz tutora i trening umiejętności wykorzystania zasobów w pracy tutorskiej.
4. Rozwój umiejętności precyzyjnego wyznaczania celów rozwojowych oraz budowania planów i programów ich osiągania.
5. Poznanie zasad towarzyszenia uczniowi w procesie tutoringu oraz monitorowania realizacji zadań i realizacji ścieżek rozwoju.
6. Trening umiejętności udzielania informacji zwrotnej i autorefleksji w procesie tutoringu. Poznanie zasad ewaluacji pracy ucznia i ewaluacji pracy tutora.
7. Trening kreatywności tutora i wdrożenie do wspierania kreatywności u wychowanka w świetle pedagogiki i psychologii twórczości.
8. Wprowadzenie w zagadnienia etyki w pracy tutora, trening umiejętności odwoływania się do wartości jako wyznaczników i narzędzi w pracy tutora.
Trenerzy
Szkolenia prowadza trenerzy z Akredytacją Instytutu Tutoringu Szkolnego w zakresie ww programu, m.in.:
- Joanna Kwiatkowska
- Zdzisław Hofman
- Dorota Cichecka
- Beata Pawłowicz
- Piotr Nita
- Henryk Cichecki
- Edyta Cieślar
Projekt sfinansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2022-23”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.”
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi projektu
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu