Przygotowanie do pracy jako tutor akademicki
Kurs tutoringu akademickiego adresowany jest zarówno do uczestników indywidualnych jak i do uczelni.
Zajęcia realizowane są zdalnie poprzez platformę zoom oraz poprzez rozmowy telefoniczne z uczestnikami kursu. Istnieje również możliwość zorganizowania kursu w trybie stacjonarnym.
Program kursu składa się następujących elementów:
- diagnoza potrzeb uczestników,
- 30-minutowe rozmowy indywidualne wstępne z uczestnikami kursu,
- przeprowadzenie kursu składającego się z pięciu 8-godzinnych dni szkoleniowych (40 h),
- konsultacje dla lidera wdrożenia tutoringu (4 spotkania),
- jednorazowe godzinne superwizje dla każdego z uczestników kursu po zdobyciu semestralnej praktyki tutorskiej.
Program szkolenia:
Moduł 1. Wprowadzenie z perspektywy modeli wdrożenia tutoringu. Geneza tutoringu, założenia metody z perspektywy ITS,
Moduł 2. Poznanie tutees,
Moduł 3. Tutoring akademicki,
Moduł 4. Warsztat zadawania pytań tutorskich,
Moduł 5. Monitoring i motywacja pracy studenta. Jak towarzyszyć?
(Szkolenia realizowane wraz z 45-minutową przerwą.)
Odpowiedzialna za realizację kursu:
Dr Adrianna Sarnat-Ciastko – pedagog, politolog, tutor realizujący tutoriale od 2011 roku, adiunkt Katedry Badań nad Edukacją Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Pełnomocnik Rektor UJD. ds. tutoringu. Kierownik realizacji dwóch edycji projektu „Mistrzowie dydaktyki” na UJD. Członek Rady Programowej Instytutu Tutoringu Szkolnego Towarzystwa Edukacji Otwartej, badacz tutoringu. Trener kompetencji miękkich.
Realizacja kursututoringu akademickiego:
- dostarcza uczestnikom materiały szkoleniowe,
- kontakt z wykwalifikowanymi, mającymi doświadczenie tutorskie trenerami,
- zaświadczenia ukończenia kursu bądź certyfikaty tutorskie (po wykazaniu się praktyką tutorską)
Zainteresowane osoby oraz uczelnie – prosimy o kontakt w celu dobrania i dostosowania kursu do Waszych potrzeb.