Niektórzy planują już swój rozwój zawodowy na październik.

„Obszar współpracy z rodzicami jest bardzo ważny, ale też bardzo trudny dla szkoły i nauczycieli. Dlatego znaczącym elementem kursu jest przygotowanie tutorów do nawiązywania relacji z rodzicami, budującej partnerskie współdziałanie obu stron – twierdzi Mariusz Budzyński w wywiadzie https://www.youtube.com/watch?v=AWkbdTC9YHI – opiekun merytoryczny Instytutu Tutoringu Szkolnego i pionier wdrażania idei tutoringu szkolnego w Polsce. (założyciel ALA Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich we Wrocławiu, autor Metody ALA).

Najbliższy kurs tutoringu szkolnego I stopnia dla uczestników indywidualnych rozpocznie się w październiku.

Szkolenia odbywać się będą zdalnie według następującego harmonogramu:

1 i 2 października 2022
Pedagogika dialogu podstawą tutoringu szkolnego,
Budowanie relacji oraz współpracy w tutoringu szkolnym. Podstawowe narzędzia,

5 i 6 listopada 2022
Rozpoznawanie mocnych stron ucznia i ich wykorzystanie w pracy tutorskiej. Problem motywacji i motywowania,
Wyznaczanie celów tutoringu oraz budowanie planów i programów ich osiągania. Znaczenie SMART dla budowania motywacji,

3 i 4 grudnia 2022
Towarzyszenie, monitorowanie oraz motywowanie w realizacji planów i ścieżek rozwoju,
Informacja zwrotna i autorefleksja w tutoringu. Ewaluacja pracy ucznia – ewaluacja pracy tutora,

14 i 15 stycznia 2023
Kreatywność tutora i kreatywność ucznia w świetle pedagogiki i psychologii twórczości,
Etyka, wartości i prawo jako wyznaczniki i narzędzia w pracy tutora.

Kurs tutorski I stopnia zapewnia uczestnikom przygotowanie do pracy w charakterze tutora. Zajęcia wprowadzają uczestników w metodę pracy tutorskiej, przygotowując do tworzenia klimatu opartego na relacjach budowanych o założenia pedagogiki dialogu. Uczestnicy uzyskują znajomość specyficznego postępowania, które odzwierciedla kolejne etapy pracy tutora. Zostają wyposażeni w odpowiednie narzędzia organizacyjne i diagnostyczne.

„Trenerzy prowadzący kursy mają z jednej strony doświadczenie trenerskie, a z drugiej strony dbamy o to, aby byli to aktualnie praktykujący tutorzy” – mówi Piotr Nita dyrektor Instytutu Tutoringu Szkolnego.

Pierwszym krokiem, by rozpocząć kurs jest rejestracja za pomocą formularza:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeMMmsrsNvqzOr8lR5e6FK0TRL0M-oYjK_UB8d3BeWiR7q9tg/viewform?fbclid=IwAR2RC0NnTKuq6WsCu1eaPft5Jg0kU0d0fMnLu1adKej9my8GD5VRGfBJG7g