Piotr Nita
Dyrektor Instytutu
Od 2014 dyrektor Instytutu Tutoringu Szkolnego, skarbnik w Towarzystwie Edukacji Otwartej.
Członek Rady Programowej
Redaktor „Poradnika Tutora Szkolnego” (2018) oraz „Fenomenu Szkolnego ALA – metoda i tutoring” (2020), wieloletni pedagog szkolny i tutor w Autorskim Liceum Artystycznym i Akademickim ALA w Częstochowie oraz w innych szkłach społecznych w Częstochowie.
Entuzjasta tutoringu
Prowadzi szkolenia, treningi i superwizje dla tutorów pracujących w szkołach oraz organizuje pracę innych edukatorów pracujących w tym obszarze.
Od 2018 wspiera w rozwoju dorosłych jako tutor Programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Fundację Szkoła Liderów.
Koordynator ogólnopolskiego projektu pn. „Wychować człowieka mądrego. Wprowadzenie modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako profilaktyki pozytywnej problemów w polskiej szkole”. (2016-2018)
Jako coach (ACC) pomaga przedsiębiorcom i aktywistom. Absolwent m.in. programu CoachWise™ Equipped.
Od 2013 zaangażowany w Zarząd Towarzystwa Edukacji Otwartej z siedzibą we Wrocławiu (organu prowadzącego dla Liceów ALA oraz Instytutu) – najpierw jako wiceprezes, aktualnie jako skarbnik.
W 2012 ukończył kurs trenerski na poziomie zaawansowanym (EQF 5 European Qualification Framework), by wzmocnić się jako szkoleniowiec.
Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec, a ponadto miłośnik spotkań z ciekawymi ludźmi.