Nieodpłatne wdrożenie tutoringu szkolnego

Patronat merytoryczny

Projekt został objęty patronatem merytorycznym Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie.

Instytut Tutoringu Szkolnego ponownie nawiązał współpracę z Uniwersytetem im. Jana Długosza w Częstochowie, tym razem w obszarze patronatu merytorycznego projektu „Tutoringu szkolnego – programu pedagogiki dialogu”. Pracownicy Uniwersytetu Jana Długosza już od 2016 roku współuczestniczyli w prowadzeniu działań badawczych pozwalających weryfikować efektywność tutoringu szkolnego proponowanego przez Instytut, co pozwalało na wskazanie zasadności wdrażania programu w szkołach w całym kraju i przyczyniło się do wzrostu jego rozpoznawalności.
Współpraca pomiędzy Uniwersytetem, a Instytutem przysłuży się wymianie doświadczeń i wiedzy nt. tutoringu.

Zapraszamy zainteresowane tutoringiem szkoły wszystkich typów i z całej Polski do udziału w projekcie, w ramach którego można nieodpłatnie rozszerzyć kompetencje nauczycieli o kompetencje tutorskie.

R

Projekt "TUTORING SZKOLNY

Program pedagogiki dialogu” jest realizacją zadania z zakresu zdrowia publicznego pn. „Zobacz emocje – realizacja projektów i programów edukacyjnych, wychowawczych, interwencyjnych oraz profilaktycznych opartych na podstawach naukowych, w tym programów profilaktyki uniwersalnej, wskazującej i selektywnej”, w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025.

R

Finansowanie

Projekt finansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej, a wysokość dotacji wynosi 667 480.00 zł, przy wkładzie własnym realizatora w wysokości 16 350.00 zł

Wkład własny dotyczy realizatora projektu czyli Instytut Tutoringu Szkolnego. Szkoły nie są obciążone żadnym wkładem własnym, a udział w projekcie jest dla szkół w pełni bezpłatny.

W ramach projektu w minimum 19 szkołach z terenu całej Polski wdrożony zostanie program profilaktyki uniwersalnej pt. „TUTORING SZKOLNY – program pedagogiki dialogu”.

Wielkość grupy docelowej szacujemy na nie więcej niż 342 przeszkolonych osób – pracowników i pracownic szkół – nauczycieli, pedagogów, pracowników niepedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ośrodków wychowawczych i ośrodków socjoterapii.

Szacowana ilość dzieci i młodzieży objętych tutoringiem w ramach projektu może wynieść około 1000 osób. Wprowadzenie metody tutoringu szkolnego pomaga uczniom w dojrzewaniu, dochodzeniu do samodzielności, odpowiedzialności, mądrości, ułatwia planowanie i realizowanie zadań szkolnych oraz pozaszkolnych.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

R

Biuro instytutu: